Suttit på sjukan i nästan 6 timmar!

http://www.caribbeanschool.org/FlagoftheRedCross.png

Det är sant, helt sjukt! Åkte till mami efter att jag varit med Dennis igår.. idag när jag vaknade frågade mormor mig om jag kunde följa med henne till sjukhuset, hon hade för högt blodsocker (kanske inte låter så allvarligt men i mormor fall är allting allvarligt :/). Man brukar som vanlig person ha 5-7 eller något sånt, mormor hade 25-27 :s, inte så kul nej!! Men efter vi kom ner dit så fick vi sitta i en fucking korridor i 4 timmar (bra sjukvård, jävligt bra där!) Gnäller inte på läkarnas/sskerskornas insats, eftersom den är oftast allt dom kan ge men gnäller på det här jävla samhället som skär ner på personalen, asså tror aldrig jag sett så många patienter någon gång och det kanske var 2 läkare och 5 sköterskor.. inte direkt rimligt! Orkar inte prata om det här någe mer, mormor ligger iaf inne nu IGEN och dagen har helt enkelt varit kass.. morgondagen ska förmodligen bli bättre, då ska jag få träffa min syster Jill! Innan det åker jag förmodligen till soc och ansöker om bajs hyra.. mmm, superkul! Pusshej

 

Har gnällt på dom förut, och jag gnäller på dom igen - FYFAN för svenska sjukvården.


Kommentarer
Postat av: Zina

Om man sitter snäll och väntar kommer man tyvärr få vänta i 4 timmar. Jag har varit på akuten flera gånger och märker att om jag är snäll o säger "det är okej nu" så får jag vänta till kl 10 på natten. Överdriver man däremot lite så kommer man in snabbare, vilket är ganska logiskt (och fult mot de andra, men... ja).

2010-10-29 @ 14:22:02

Kommentera inlägget här:

Alias:
Spara uppgifter?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0