Killkompisar som pussas?!


Alltså är det bara jag som är efterbliven eller rent utav gammal och oförstående, eller är det verkligen så "normalt" att killkompisar (kom ihåg att jag skrev KOMPISAR) pussar varandra på kinden när dom hälsar på varandra eller säger hejdå? För mig är det helt ofattbart.. såg nämligen ett killgäng som gick på bussen samtidigt som mig i Liljeholmen och jag blev så sjukt chockad när dom skulle säga hejdå.. först tog dom varandras händer som många  unga killar gör och kramade varandra eller vad man ska kalla det och sen en puss på vardera kind?!?! Jag är dessutom helt säcker på att dom bara var vänner eftersom att dom så något i stil med: "hejdå, bror"..

Är det här någon sjuk kulturkrock som jag aldrig har sätt tidigare eller är det något nytt bland ungdomar? Förstår verkligen ingenting och det är inte så att jag har någopt emot det men har aldrig sätt det förut.. det kanske var samma sak för alla äldre och killar när vi tjejer fick för oss att vi skulle hålla hand med våran bästa vän, vad vet jag. Kanske inte är rätt person att döma folk, och jag dömmer sällan folk men nu måste jag bara få säga att det såg knäppt och obekvämt ut.

AJA, är hemma från en världsmysig helg. Puss på er, skriver senare eller imorgon. ♥

Kommentarer
Postat av: Denise Linderoth

har sett det förr, varför såg det obekvämt ut? :P Vi pussas ju hela tiden och klämmer varandra på tuttarna eller ja jag dig dårå haha :D

2010-10-03 @ 23:22:44
URL: http://dlinderoth.blogg.se/
Postat av: zina

om det var araber/fransmän/serber/invandrare av något annat slag, haha, kanske det inte är så konstigt :>

2010-10-04 @ 01:12:05

Kommentera inlägget här:

Alias:
Spara uppgifter?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0